Total Pageviews

Saturday, February 18, 2012

Mari belajar

Mari belajar bahasa Malaysia
(dari org org kita yg coba ngelakar Malaya)

- eh hari dah lewat malam ni, sayer mupok dulu yer -
- adik, adik ada tak jual baju melayu bergeru? -
- hati hati berjalan tu yer. Nanti terusu terpangkak jerayer pulak -
- eh jalan tu tengok jerayer. Banyak tahi puse kat jalan tu -
- yer saya kat sini tuan, tengah menetak manok ni. -
- tuan saya lambat sikit.. Yelah jeraya ni tengah jem la tuan. Merinsak rasa saya nak driving ni.
- salut la air dalam baldi tu. nanti membazir.
- kak kak, jalan nak g seksyen 15 masok arah kerek ka kanan?
- siapa membuang uras di tengah jalan tu? Pengotor kali jak.
- hati hati jalan k.. Terpelecok nanti..
- udah udah la gadoh tu.
- mana awak beli manok panggang tu?
- saya sik biasa la jalan - jalan di kL ni..
- nanti saya nunggu awak di baroh sana..
- jangan berolah.. Saya cekak geru awak nanti..
- .... Sila lah sambung sambung

No comments:

Post a Comment